pdr Alan sınavı notları

Psychiatry related words
admin
Site Admin
Posts:7390
Joined:Wed Mar 13, 2019 6:42 am
Contact:
pdr Alan sınavı notları

Post by admin » Sun Jun 23, 2019 9:17 am

Yakınsak Düşünmeyi yalnız ve tek bir doğruya bağlı, yoruma gerek bırakmayan, herkesin aynı cevabı doğru kabul ettiği düşünme yöntemi olarak tanımlayabiliriz. Yakınsak düşünme aynı zamanda İçe Doğru Düşünme olarak da adlandırılır.

Iraksak Düşünmeyi ise tek doğrunun olmadığı, yoruma dayalı olabilen, hayal gücünün de kullanılabileceği, var olan bilgiye dayanılarak değişik yanıtların üretilmesinin sağlanabileceği düşünme yöntemi olarak tanımlayabiliriz. Iraksak Düşünme aynı zamanda Dışa Doğru Düşünme olarak da adlandırılır.

Çoktan seçmeli ve yanıtın sadece bir seçenekte olduğu testlerle okul hayatımızda sıkça karşılaşıyoruz. Sorular birkaç yorum sorusunun dışında genelde yakınsak düşünmenin temelinde olan sabit doğrulara dayanıyor. Örnek olarak Tarih bölümünde bir Padişahın adının ya da bir olayın gerçekleşme tarihinin sorulması, Matematik’te denklemin çözülerek genelde x diye nitelediğimiz bilinmeyenin bulunması ve cevap kağıdında işaretlemenin yapılması. Bu testlerde iyi puan alamayanlar ise genelde başarısız olarak nitelendirilirler. Sokrates’in de hayatlarında kullanmayacakları bir Matematik yerine, insanlara ahlak felsefenin öğretilebileceğini, aslında insanlara soru sorma yetisinin kazandırılmasını hedeflediği söylenmektedir.

admin
Site Admin
Posts:7390
Joined:Wed Mar 13, 2019 6:42 am
Contact:

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by admin » Sun Jun 23, 2019 9:21 am

Yakınsak ve Iraksak Düşünmeyi ayırmak adına şu basit soruları ele alabiliriz. Okulda öğretmenin öğrencilere “Sınıfımızın mevcudu kaç?” diye sormasının tek cevabı olacaktır, tüm öğrencilerin de aynı cevabı vermesi beklenecektir. Soruyu “Sınıfımızın mevcudu daha az / daha çok olsaydı dersleri işleyiş şeklimizi nasıl şekillendirebilirdik, neleri değiştirebilirdik?” gibi bir sorunun ise tek doğru cevabı olmayacak, öğrencilerden farklı cevaplar gelecektir. Öğrencilere ilk insanların dumanla haberleştiklerini anlatmak yerine son yıllarda sık kullanılan Facebook gibi uygulamalarla bu iletişimi karşılaştırmalarını, ne tür benzerlikler ve farklılıklar olabileceğini yorumlamalarını istemek Iraksak Düşünmeye bir örnek olacaktır. Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fethetmeseydi Osmanlı İmparatorluğu ve dünya nasıl bir gelişme izlerdi gibi sorular, kompozisyon konusu olarak bir hikayenin giriş kısmının verilip gelişme ve sonuç bölümlerini öğrencilerin tamamlamalarını istemek yine öğrencilerin hayal güçlerini kullanabilmelerine zemin hazırlayacak, yaratıcılıklarını artırabilecek örneklerdir.

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:00 pm

Kendini Gerçekleştirmiş Bireyin Özellikleri
Kendini Gerçekleştirmiş Bireyin Özellikleri
● Gerçekçi
● Kim olduğunu ve olacağını bilir
● İnsanlara önem verir ve onları oldukları gibi kabul eder
● Yaratıcı
● Yeniliklere açık
● Yapıcı bir kişiliğe sahip
● Ruh sağlığı yerinde
● Kendisi ve toplumla barışık
● Kendine güvenen
● Geçmiş ve gelecekte yaşama yerine anı yaşama düzeyi yüksek
● Kendine ait gizli yanlara sahip
● Yalnız kalabilir
● Başkasını ve kendini takdir edebilir
● Demokratiktir
● İyi espri anlayışına sahiptir

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:03 pm

Okullarda Rehberlik Hizmetlerinin Gerektiği Durumlar
● Ders çalışma tekniklerini geliştirme ● Olumsuz duygularla baş etme
● Mesleki tercihlerde bulunma ● Bireysel yaşam felsefesi oluşturma
● İletişim becerilerini kazanma ● Sosyal değerleri kazanma
● Olumlu kimlik kazanma ● İlgi ve yetenekleri geliştirme
● Beden ve ruh sağlığını geliştirme ● Benlik kavramını güçlendirme

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:04 pm

Rehberlik artık her türlü öğrenciye yardım sunmaktadır. Bu şekilde rehberliğin geliştirici işlevi ortaya çıktı.
● Rehberlik çalışmaları ilk olarak mesleki rehberlik alanında ortaya çıktığı için orta öğretim kurumlarında başlamış, daha sonra, aile, sanayi ve sağlık alanında da çalışmaya başlamıştır.

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:10 pm

İlköğretimde rehberlik: (Birinci kademe)
● Zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimini sağlama
● Özgüven ve benlik kazandırma
● Kişiliğini, ilgi ve yeteneklerini tanımasına yardımcı olma
● İletişim becerilerini ve sosyal becerilerini geliştirme
● İşbirlikçi çalışmalara yönlendirme (işbölümü, arkadaşlık ve paylaşma duygularını geliştirme amacıyla)

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:11 pm

Yüksek öğretim döneminde rehberlik:
Çevreye uyum sağlamasına yardımcı olma
● Üniversitenin işleyişi hakkında bilgi verme
● Burs, yurt, kredi gibi konularda bilgilendirme
● Sanat, spor ve kültürel ortamlar oluşturma
● Kulüp ve gruplara yönelmelerini sağlama
● Kişisel problemlere ilişkin psikolojik danışma hizmeti sunma

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:19 pm

B) Yöneltici rehberlik: Bireyin ilgi ve yeteneklerine uygun olan mesleği veya okulu seçmesi için yardımcı olur.

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:21 pm

Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler
Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler
1. Biyolojik Etmenler: Bireyin fiziksel özellikleri, yaş, cinsiyet, boy (Hemşire vs)
2. Sosyolojik Etmenler: Mesleğin toplum tarafından gördüğü kabul (Pavyon), arkadaş çevresinin beklentileri, toplumsal değerler vs. (salyangozcu)
3. Psikolojik ya da kişisel etmenler: İlgi, ihtiyaç ve yetenekler
4. Ekonomik etmenler: Ailenin ekonomik düzeyi, ülkenin ekonomik durumu (astronot), insan gücü ihtiyacı, mesleklerin gelir durumu
5. Politik nedenler: Mesleğe girme olanakları (torpil – KPSS sınavı), iş bulma olanakları, eğitim fırsatları
6. Diğer nedenler: Çalışılacak olan bölgenin özelliği (çalışılacak bölgede mesleğe ihtiyaç olup olmadığı), tesadüf eseri oluşan faktörler (Doğal afetler)

glasgow
Posts:56
Joined:Fri Jun 28, 2019 11:57 am

Re: pdr Alan sınavı notları

Post by glasgow » Fri Jun 28, 2019 12:29 pm

Persons modeli: (Mesleki rehberliğin kurucusu) Meslek seçimi üç boyuttan meydana gelir. a) Bireylerin incelenmesi b) Mesleklerin incelenmesi (Mesleklerin gerektirdiği nitelikler) c) Bireylerin kendilerine uygun meslek seçmesi

The Person-Environment-Occupation (PEO) model is a model that emphasizes occupational performance shaped by the interaction between person, environment, and occupation. The person domain includes role, self-concept, cultural background, personality, health, cognition, physical performance, and sensory capabilities. The environmental domain includes physical, cultural, institutional, social, and socio-economic environment. The occupation refers to the groups of tasks that a person engages in and meets his/her self-maintenance, expression and fulfillment. The three domains are dependent and affected by each other. In this model, the overlapping area of the three domains shapes occupational performance dynamically, and also represents the level of congruence of the interaction between the person, environment and occupation. With the higher level of congruence, the quality of occupational performance is increased and vice versa. In addition, the PEO model takes a lifespan perspective and so all three domains and occupational performance would change over life. Therefore, this model can be viewed as an assessment tool to understand and analyze problematic areas that affect clients’ occupational performance or, as an intervention tool, to improve clients’ occupational performance by enhancing the congruence of the three domains.

Post Reply